Terug naar overzicht

‘Ook weten wat je níet wilt, is een belangrijke stap in je carrière’

Het verhaal van Meike Stevelink

Meike Stevelink

Wat begon met een gesprek bij de plaatselijke carnavalsvereniging, heeft inmiddels geresulteerd in een afstudeerstage, traineeship, verdiepende opleiding én een fulltimebaan bij Licent. Meike Stevelink (22) hoopt ooit haar voorliefde voor de evenementensector, de horeca en het ondernemerschap met elkaar te combineren, maar tot die tijd zit de jas van Licent haar als gegoten.   
 
Even terug naar die avond bij de carnavalsvereniging in Reutum, waar Meike in gesprek raakte met Jean Paul Deterink, Formulemanager en Productowner RegioBank bij Licent. Al snel kregen ze het over de mogelijkheid om een afstudeerstage te volgen bij Licent. Meike volgde de opleiding Facility Management aan het Saxion en was op zoek naar een stageplek.  
 
Haar onderzoek richtte zich op de facilitaire dienstverlening binnen Licent: gaan we dit centraal of decentraal organiseren? Na haar stage bleef Meike hangen als trainee. “Facilitair had niet de hoogste prioriteit binnen de organisatie, waarop ik als trainee de kans kreeg om op verschillende afdelingen mee te kijken. Daar heb ik veel van geleerd.” 

Kíen Licent 22


 
Ze begon op de afdeling Finance. Later volgden Licent Academie en Marketing. In het ziekenhuis had ze al ervaren dat de facilitaire wereld niet op alle fronten haar ding was. Finance bleek het ook niet te zijn. Maar projectmatig werken? Dat vond ze geweldig. Door haar traineeship leerde ze veel mensen kennen en ontdekte ze waar haar kracht lag.  
 
Op haar plek 
De dynamiek van de marketingafdeling bleek Meike op het lijf geschreven. “Geen dag is hetzelfde. De ene dag staat mijn agenda vol met afspraken, de andere dag heb ik wat meer uitwerktijd. Het projectmatig werken, contact met de kantoren, de verhalen, de afwisseling: het past perfect bij mij. Routine is niks voor mij, geef mij maar dynamiek en reuring.” 
 
In haar rol op de marketingafdeling werkt Meike samen met Linda Kamphuis aan het opbouwen van de merkwaarde van Licent. Het project met de grootste impact is zonder twijfel de uitrol van de nieuwe huisstijl, waarin zij nauw samenwerkt met de advieskantoren om een consistente uitstraling te realiseren. “De omzetting van het eerste pand naar de nieuwe huisstijl was een geweldige ervaring. En straks staat er ook een sterk merkportfolio, iets waar we trots op kunnen zijn.” 
 

Kíen Licent 23


 
Bouwen aan een sterk merk 
Het is de informele en platte organisatiecultuur die maken dat Meike zich op haar plek voelt bij Licent. “Fouten maken is onderdeel van het proces en daar leren we met elkaar van. We bouwen samen aan een nieuw merk en dat is gaaf om mee te maken. Ik heb vrij snel mijn plek gevonden binnen de organisatie en heb nu de kans gekregen om een verdiepende studie te volgen. Die studie ben ik nog aan het afronden, maar dat heb ik wel aan Licent te danken. Ik zie nog heel veel kansen.” 
 
Eén van die kansen is het oppakken van events binnen Licent. De AM Dag was voor Meike één van haar hoogtepunten. In de toekomst wil ze meer beurzen en lokale events gaan oppakken. “Daar komt mijn liefde voor de evenementenbranche in terug en daar krijg ik veel energie van. Een event biedt de kans om een unieke ervaring te creëren. Je werkt samen met verschillende stakeholders en schakelt snel wanneer nodig. Dat spreekt mij aan.”  

Kansen pakken 
Voor nu ligt de belangrijkste prioriteit bij het afronden van haar studie Strategische Marketingmanagement. Daarbij ligt de focus op de eindklant. Hoe kan Licent niet alleen de advieskantoren, maar ook de klant zelf beter ondersteunen?  

 

Als je de kansen die je krijgt aangrijpt, kom je vanzelf op de juiste plek terecht.

— Meike Stevelink


"De belangrijkste les die ik heb geleerd? Als je de kansen die je krijgt aangrijpt, kom je vanzelf op de juiste plek terecht. Zelfs als je begint op een afdeling die niet helemaal bij je past. Het is ook goed om te weten wat je niet wilt. Waar niet je passie ligt. Uiteindelijk heeft het mij heel veel gebracht. Alle kennis die ik heb opgedaan bij de afdelingen neem ik mee. Ook weten wat je níet wilt, is een belangrijke stap in je carrière." 
 
Meike hoopt met haar medewerkersverhaal te laten zien dat niet altijd vast hoeft te staan waar je toekomst ligt. “Wat ik vroeger wilde worden? Ik heb nooit een droombaan voor ogen gehad. Ik vind heel veel dingen leuk. Dat is misschien ook wel mijn valkuil. Al deed ik iets wat minder mijn interesse wekte, dan maakte ik het wel leuk. De evenementensector heb ik altijd heel leuk gevonden. En het ondernemerschap. Dat vind ik nog steeds heel leuk. Misschien in combinatie met mijn voorliefde voor de horeca? Wie weet.”